czwartek, 28 maja 2020

Więzy




Oby się tak zespolili w jedno, aby świat poznał, żeś Ty Mnie posłał i żeś Ty ich umiłował tak, jak Mnie umiłowałeś. Ojcze, chcę, aby także ci, których Mi dałeś, byli ze Mną tam, gdzie Ja jestem, aby widzieli chwałę moją, którą Mi dałeś, bo umiłowałeś Mnie przed założeniem świata (J 17,23n)

     Jeden Bóg w trzech Osobach, które wiążą nierozerwalne, perfekcyjne więzy miłości. O takie zespolenie prosi Jezus w swojej bardzo intymnej modlitwie do Ojca. Ta więź jest gwarancją bycia tam, gdzie jest Syn. A gdzie jest?... W chwale Ojca. I modli się o nasz pełny udział w tejże chwale.
     Ojciec umiłował każdego z nas jeszcze przed poczęciem i narodzinami. To znak miłości Ojca i pierwsze zaproszenie do jedności z Nim. Na miłość można odpowiedzieć jedynie miłością. Bóg jako pierwszy wychodzi naprzeciw człowiekowi z tym bezinteresownym darem. Jezus modli się, żebyśmy wiedzieli, co z nim zrobić. Podpowiedź, w wielu wymiarach, daje Słowo.

Brak komentarzy: