niedziela, 17 maja 2020

Osobowy Dar miłości





Jezus powiedział do swoich uczniów: "Jeżeli Mnie miłujecie, będziecie zachowywać moje przykazania. Ja zaś będę prosił Ojca, a innego Pocieszyciela da wam, aby z wami był na zawsze, Ducha Prawdy, którego świat przyjąć nie może, ponieważ Go nie widzi ani nie zna. Ale wy Go znacie, ponieważ u was przebywa i w was będzie. Nie zostawię was sierotami: Przyjdę do was. Jeszcze chwila, a świat nie będzie już Mnie oglądał. Ale wy Mnie widzicie, ponieważ Ja żyję i wy żyć będziecie. W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was. Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie" (J 14,15-21)

     Prawdziwe miłować nie jest łatwo. Wie to każdy z nas. Niektórzy twierdzą, że to wręcz niemożliwe. Jezus doskonale wie, że miłowanie jest drogą, po której trzeba kroczyć, często poprzez wiele prób, i w ten sposób z każdym kolejnym momentem udoskonalać ją w sobie. Lecz obok chcących przejść w miłości swoje życie, jest Pocieszyciel. To Duch Prawdy, bo miłować Boga i innego człowieka, można jedynie w prawdzie. Prawda nas wyzwala i nadaje wiarygodność naszej miłości.
     Ten Pocieszyciel to osobowy Dar Ojca i Syna, Duch Święty. Jego wsparcie i prowadzenie uczy, nadaje sens, raduje, kształtuje. To Dar miłości, którego przyjęcie jest znakiem miłości do Chrystusa. „Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje”. Chodzi tutaj o nauczanie Jezusowe, życie Jego Ewangelią, wdrażanie w codzienność przykazania miłości, które jest swoistym streszczeniem i zawiera w sobie całą pełnię Prawa.
     Nie pozostaje nic innego, jak z wiarą prosić Chrystusa o dar Ducha, żeby uczył nas prawdziwej miłości, dając odwagę do codziennego jej praktykowania.

Brak komentarzy: