piątek, 8 maja 2020

O pasterzu





Jezus powiedział do faryzeuszów: Ja jestem dobrym pasterzem. Dobry pasterz daje życie swoje za owce. Najemnik zaś i ten, kto nie jest pasterzem, którego owce nie są własnością, widząc nadchodzącego wilka, opuszcza owce i ucieka, a wilk je porywa i rozprasza; najemnik ucieka dlatego, że jest najemnikiem i nie zależy mu na owcach. Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają, podobnie jak Mnie zna Ojciec, a Ja znam Ojca. Życie moje oddaję za owce. Mam także inne owce, które nie są z tej owczarni. I te muszę przyprowadzić i będą słuchać głosu mego, nastanie jedna owczarnia, jeden pasterz (J 10,11-16)

     Cechą dobrego pasterza jest poświęcenie całego siebie dla owiec, ich dogłębna znajomość oraz chęć stworzenia dla owiec jak najlepszej i bezpiecznej przyszłości. To odpowiedzialność za każdą owcę. Bezcenny, bezinteresowny dar miłości do końca.
     Kiedy człowiek przekonuje się i doświadcza jej, nie może pozostać obojętny. Jeżeli do tej pory nie nastała jeszcze jedność między nami, to dlatego, że ciągle brakuje nam bliskości z Pasterzem. Bo właśnie tylko w Nim może zaistnieć czysta, miłosna relacja między ludźmi.

Brak komentarzy: