niedziela, 25 kwietnia 2010

Między nami owcami


      Moje owce słuchają mego głosu, a Ja znam je. Idą one za Mną i Ja daję im życie wieczne. Nie zginą one na wieki i nikt nie wyrwie ich z mojej ręki. Ojciec mój, który Mi je dał, jest większy od wszystkich. I nikt nie może ich wyrwać z ręki mego Ojca. Ja i Ojciec jedno jesteśmy" (J 10,27-30)

 

Owce słuchają głosu pasterza, który zna każdą po imieniu. Zna potrzeby oraz charakter każdej z owiec. Pod opieką pasterza mogą czuć się bezpiecznie, gdyż odczuwają z jego strony wsparcie, opiekę i zabezpieczenie przyszłości. Czują się jedyne i potrzebne. One znają Jego głos. Ufają Mu i kroczą za Nim, gdyż czują się bezpieczne pod Jego opieką.

Z kolei ze strony owiec, pasterz czuje się słuchany. Największą radość sprawia Mu komunia, która rodzi się pomiędzy pasterzem i trzodą owiec. Gdyż ta komunia ma Bożą naturę. Przypomina nierozerwalny, perfekcyjny, miłosny związek Ojca i Syna.

Im bardziej idziemy za Jezusem i jego Ewangelią, im bardziej Go słuchamy – tym bardziej odczuwamy w sobie oddech życia wiecznego. Jeżeli sami nie oderwiemy się od Miłości, nikt ani nic nie jest w stanie nas od niej oderwać. I właśnie to jest Dobra Nowina, którą przyniósł Pasterz i przypieczętował własną Krwią.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Dobry Pasterz do swoich owiec:
"Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy jesteście utrudzeni i obciążeni, a Ja was pokrzepię". I dalej mówi:"Pokój zostawiam wam, pokój daję wam, nie taki jak daje świat, Ja wam daję.I to wam powiedziałem, aby radość Moja w was była i aby radość wasza była pełna". Jezus Chrystus przyszedł jako Pasterz swoich owiec, aby miały życie i miały je w obfitości. I powiedział:"Ja jestem Bramą, jeśli kto wejdzie przeze Mnie, będzie zbawiony i będzie miał życie wieczne, wejdzie i wyjdzie i znajdzie paszę. Ja jestem dobrym Pasterzem, dobry Pasterz daje życie swoje za owce, najemnik zaś i ten, kto nie jest pasterzem, którego owce nie są jego własnością, widząc wilka, opuszcza je i ucieka, a wilki porywają je i rozpraszają. Mam też inne owce, które nie są z tej owczarni i te muszę przyprowadzić i będą słuchać głosu Mego i nastanie jedna owczarnia i jeden Pasterz.
To jest nowe wezwanie Boga dla człowieka, aby był Jego uczestnikiem w budowaniu nowego człowieka na Nowej Ziemi, w Nowym Przymierzu z Chrystusem, Dobrym Pasterzem. I nosił Go po świecie jako znak miłości Pana do człowieka i jako orędzie, zbawienia i odkupienia, jedynie w Nim, Jezusie Chrystusie, Panu naszym.
Pozdrawiam Serdecznie