środa, 12 maja 2010

Prawdziwy Duch Prawdy


       Wiele mam jeszcze do powiedzenia wam, lecz teraz nie jesteście zdolni udźwignąć. Kiedy przyjdzie On, Duch prawdy, On was wprowadzi w całą prawdę, bo nie będzie mówił od siebie, lecz co usłyszy, powie. Także rzeczy przyszłe wam ujawni. On mnie otoczy chwałą, bo ode mnie weźmie i wam objawi. Wszystko, co ma Ojciec, jest moje; dlatego powiedziałem, że ode mnie weźmie i wam objawi (J 16,12-15)

 

Duch prawdy, czyli Ten, który broni prawdy, ogłasza Prawdę, zachowuje prawdę w nienaruszonej postaci. Ten, który wprowadza w prawdę i ją objawia. Tę pisaną zarówno przez małe „p”, jak i wielkie „P” (= Jezus). Cóż więc możemy uczynić bez Ducha?

Jezus mówi swoim uczniom, iż Duch będzie ich nauczycielem. Tym, który wspomoże ich życie, wiarę i miłość; ożywi nadzieję. Czego możemy nauczyć się bez Ducha?

Bez Ducha nie ma duchowości. Duch jest duszą chrześcijaństwa. Cichy Przewodnik serc ludzi wierzących. Zarazem najpewniejszy, bo tworzący troistą jedność z Ojcem i Synem. Tam, gdzie Duch, tam też jest Ojciec oraz Syn. On z nich bierze i objawia nam Bożą chwałę.

 Dokąd zaprowadzi cię Duch, jeśli nie do bliskości domu, czyli przebywania z Ojcem i Synem?


1 komentarz:

Misja chrześcijańska pisze...

SZCZĘŚĆ BOŻE
Ta moja spontaniczność, sam się jej dziwie, ale do rzeczy.
Jezus powiedział do swoich uczniów:
Gdy przyjdzie Pocieszyciel, którego Ja wam pośle, Duch Prawdy, który od Ojca pochodzi, On będzie świadczył o Mnie. Wy świadczycie, bo jesteście ze Mną od początku.
To wam powiedziałem, abyście się nie załamali w wierze, bo wyłączą was z synagogi. Owszem nadejdzie godzina, w której każdy, kto was zabije, będzie sądził, że oddaje cześć Bogu. Będą tak czynić, bo nie poznali, ani Ojca ani Mnie. Powiedziałem wam o tych rzeczach, abyście, gdy nadejdzie ich godzina, pamiętali o nich, że Ja wam to powiedziałem.
Oto Słowo Boże