niedziela, 28 kwietnia 2013

Wskazanie





Po jego wyjściu Jezus powiedział: "Teraz Syn Człowieczy został otoczony chwałą, to Bóg w Nim chwałą został otoczony. A jeżeli Bóg w Nim chwałą został otoczony, to i Bóg Go chwałą w sobie otoczy, i to zaraz Go chwałą otoczy. Dzieci, jeszcze tylko trochę będę z wami. Będziecie mnie szukać, lecz jak powiedziałem Judejczykom: "Dokąd ja idę, wy pójść nie możecie", tak i wam teraz mówię. Nowe przykazanie wam daję, abyście się wzajemnie miłowali. Jak ja was umiłowałem, tak i wy miłujcie się wzajemnie. Po tym wszyscy poznają, że moimi jesteście uczniami, gdy miłość wzajemną ku sobie mieć będziecie" (J 13,31-35)

Chwała Syna Człowieczego to chwała Boga Miłości, który ofiarował swego jedynego Syna dla zbawienia ludzi. Stąd paradoksalnie najwięcej tej miłości wylało się na drzewie krzyża. W narzędziu śmierci rozkwitło życie. Miłość zwyciężyła śmierć! Od tej chwili Chrystus zasiada po prawicy Ojca, wstępując do nieba. To wcale nie znaczy, że znika, oddala się, pozostawia nas samymi. Odtąd Jego obecność będzie nadal żywa, lecz w innej formie bytowania.
Jako testament przed wstąpieniem do nieba, zostawia swoim uczniom słowa, w których można streścić całe nauczanie mesjańskie. Słowa, które kierowały całym życiem Bożego Syna: te o miłości wzajemnej. Mają one stać się pieczęcią po której wszyscy będą rozpoznawać uczniów Chrystusowych. Niełatwy program do realizacji, ale jedyny, który otwiera bramy niebios. 

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Żeby kochać innych to trzeba również umieć zaakceptować siebie. I tutaj w opozycji stoi świat, który z jednej strony nastawiony jest na „ja”.. a z drugiej strony od świtu krzyczy, że coś ze mną nie jest w porządku. A to jestem, za gruba, za głupia, zbyt piegowata, mam za duży nos i z pewnością rozdwojone końcówki włosów. Jak ma siebie zaakceptować skoro wciąż potrzebuję rzekomo nowych kremów, odżywek, skalpela czy cudownych tabletek pozwalających mi jeść do woli a przy okazji zrzucić ileś tam kilogramów w ciągu siedmiu dni??
Piękno człowieka nie skrywa się za falą idealnych loków na głowie, piękno człowiek a nie jest nowym tatuażem czy też kolczykiem w pępku. Piękno jest w nas. Tylko trzeba to dostrzec. Wystarczy dbać o zdrowie fizyczne i duchowe.. a piękno same w nas rozkwitnie. Nie potrzebny nam skalpel ani strzykawki z nowym preparatem. Wystarczy miłować innych, siebie i Jego. Niby proste.. ale miłość taka prosta wcale nie jest.
Kasia