piątek, 26 kwietnia 2013

Droga do domu





Niech się nie trwoży serce wasze. Ufajcie Bogu i mnie ufajcie. W domu mojego Ojca jest mieszkań wiele. Gdyby tak nie było, powiedziałbym wam. Oto idę przygotować wam miejsce! Gdy odejdę i przygotuję wam miejsce, znowu przyjdę i wezmę was do siebie, abyście i wy byli tam, gdzie ja jestem. A znacie drogę tam, dokąd idę". Zapytał Go Tomasz: "Panie, nie wiemy, dokąd idziesz. Jak możemy znać drogę?" Jezus mu odpowiedział: "Ja jestem drogą, prawdą i życiem. Nikt nie przychodzi do Ojca inaczej, jak tylko przeze mnie (J 14,1-6)

Dom Ojca. Rzeczywistość Miłości, do której wchodzi się przez Jezusa. Droga prawdy i życia to Jego Ewangelia, z którą całkiem się utożsamia. Do tego stopnia, że stał się Wcielonym Słowem Ojca.
Radosna Nowina, Ewangelia, to też fakt, iż każdy z nas nie jest obojętny Ojcu. Jesteśmy w samym centrum Jego serca. Dlatego pragnie nas mieć blisko siebie. Stąd przygotował mieszkanie w swoim domu. To zaproszenie do wejścia w bliskość, obecność, w rzeczywistość Bożego kochania. Chrystus przygotowuje nam miejsce. Przygotował poprzez swoje życie, którym dał wskazówkę, jak trafić do domu Ojca. A teraz, towarzysząc nam nieustannie, wspiera w drodze. Czyż nie na tym polega bowiem miłość? 

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Z reguły do domu zaprasza się osoby nam bliskie. Takie zaproszenie do domu Ojca i my dostajemy. Nie wiem jakie jest niebo i zapewne każdy z nas ma o nim swoje własne wyobrażenie. Czytając Ojców Kościoła może sobie zerknąć na ich wyobrażenia. Są naprawdę różne i opierają się na różnych nazwijmy to umownie przesłankach. Ale trzeba nam wiedzieć, że to są ich wyobrażenia. Ciekawe przemyślenia ma Orygenes, Ireneusz czy też Klemens Aleksandryjski. No i oczywiście Augustyn. Mi osobiście podobają się „opisy” nieba Augustyna. Sama zaś uważam, że sam zwrot „mieszkania” oznacza po prostu, że dla każdego z nas znajdzie się tam miejsce. Warto o to zabiegać już teraz.. bo jak podkreślał Augustyn.. tak naprawdę niebo zaczyna się tutaj.. w nas (Nosisz ciało, a w sercu jesteś już niebem- Carnem portas, et corde jam coelum es).. a jak jest w niebie ??? „Amen” i „Alleluja” .. jak wyjaśnia w Sermo Augustyn
Zatem.. „Amen” i „Alleluja” na dziś i na wieczność
Kasia