poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Prostownik





W tym to czasie Jezus, kolejny raz przemawiając, powiedział: "Uwielbiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś to przed uczonymi i mądrymi, a odsłoniłeś małym. Tak, Ojcze, bo tak Ci się podobało. Ojciec mój wszystko mnie przekazał. A nikt nie zna Syna z wyjątkiem Ojca, ani Ojca nikt nie zna z wyjątkiem Syna i tego, komu Syn zechce odsłonić. Przyjdźcie do mnie wszyscy ciężko pracujący i bardzo obciążeni, a ja wam ulgę przyniosę. Weźcie na siebie moje jarzmo i nauczcie się ode mnie, że jestem łagodny i pokornego serca, a znajdziecie odpoczynek dla dusz swoich. Moje jarzmo jest miłe, a mój ciężar lekki" (Mt 11,25-30)

Jezusowe serce jest szczególnie blisko ludzi prostych, maluczkich, odrzuconych przez świat na margines, według którego filozofii znajomość z nimi jest nieopłacalna. Tacy ludzie bardzo często posiadają proste serce, które zdolne jest nie tylko odczuwać więcej, ale również pojmować więcej. Widzą to, czego ludzie zanurzeni w świecie nie dostrzegają. Rzeczy najprostsze, pozornie nieważne. A w nich zakryta jest największa wiedza. Kto ją odkryje, zdobywa prawdziwe bogactwo.
Jedną z takich prawd jest odkrycie w życiu obecności Syna. Pomimo trudów życia, obciążenia, to właśnie ona jest pocieszeniem, które potrafi człowieka podnieść i posadzić w przedsionku Nieba. Zamiast więc komplikować życie, może należy je upraszczać? To już od nas zależy.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Jezusa jarzmem jest miłość, dlatego mówi On o jego słodyczy, bo miłość, związana zawsze z ofiarą, poświęceniem, wyrzeczeniem sprawia, że nic nie jest za trudne ani za ciężkie, ona daje lekkość każdemu brzemieniu, wypełnia radością każdą służbę.
Maria

Anonimowy pisze...

Na pierwszy rzut oka można by pomyśleć, że Nauczyciel w pewien sposób gani ludzi rozumnych… ale w rzeczywistości gani pychę i zarozumialstwo. To, że umiem czytać nie oznacza jeszcze, że wiem wszystko najlepiej. Sama się przekonałam, że czytanie Słowa sercem i myślą czystą więcej przynosi „korzyści”.. niż dłubanie w kamiennych literach na siłę.
Pycha zdradza i przechadza się z naszą dumą. Jak się czegoś nie wie.. lepiej zapytać. A najlepiej zapytać.. u źródła. Jeśli nie ma odpowiedzi od razu.. to albo jej jeszcze nie widzimy, nie słyszymy.. albo wkrótce dane nam będzie odnaleźć odpowiedź. Przed Nauczycielem nie stanę jako osoba oczytana.. ale jako człowiek, który powinien kierować się w życiu Jego Słowem.. a to duża różnica.
Rozum.. potrzebny.. ale pychy lepiej unikać.
Kasia