czwartek, 18 kwietnia 2013

Ku życiu, panowie i panie!





Nikt nie jest zdolny przyjść do mnie, jeśli go nie przyciągnie Ojciec, który mnie posłał; ja wskrzeszę go w dniu ostatnim. U Proroków jest napisane: "I wszyscy zostaną pouczeni przez Boga". Ktokolwiek usłyszał od Ojca i przyjął naukę, przychodzi do mnie. Nie znaczy to, że ktokolwiek zobaczył Ojca poza Tym, który jest od Boga - On Ojca zobaczył. O tak, zapewniam was: kto wierzy, ma życie wieczne. Ja jestem chlebem życia. Wasi ojcowie mannę jedli na pustyni, a poumierali; tutaj jest chleb, który z nieba zstępuje, aby nikt, kto z niego spożywa, nie umarł. Ja jestem chlebem żywym, który z nieba zstąpił. Jeśli ktoś będzie z tego chleba spożywał, na wieki żyć będzie. Chlebem, który ja dam, jest moje ciało na życie świata" (J 6,44-51)

Wiara zapewnia życie wieczne, które związane jest ze wskrzeszeniem do niego. To dzieło Bożego Syna. W swojej pokornej miłości stał się pożywieniem dla wierzących. Chlebem, który zstąpił z nieba. Jezus mówi tutaj o misterium Wcielenia. Ale również o misterium swojej śmierci dla zbawienia świata. W tych dwóch wydarzeniach wierzący mogą odkryć nie tylko człowieczeństwo Jezusa, ale też Jego boskość. Jest to możliwe jedynie z pomocą wiary, stąd niezwykle istotne jest pouczenie (słuchanie Słowa) od Boga. Kto je usłyszy, przyjmie do serca, doświadczy zbawiającej obecności Mesjasza. Stanie się On jak powszedni chleb, dający życie. Nie namiastkę, lecz całą jego pełnię.
To życie jest obietnicą, przeznaczeniem oraz spełnieniem dla prawdziwych uczniów Chrystusowych.

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Zanim życie wieczne …przede mną życie tutaj. Co było to było. Ważne jest teraz i to co będzie dalej. Zawsze mamy szansę na zmianę naszego życia. Wystarczy tylko zrozumieć, że to ma sens.
Pozdrawiam rowerowo
kasia