sobota, 27 kwietnia 2013

Troistość





Jeśli mnie poznaliście, to i mojego Ojca poznacie. Już nawet Go poznajecie i widzieliście Go". Odezwał się do Niego Filip: "Panie, pokaż nam Ojca, a to nam wystarczy". Jezus mu rzekł: "Filipie, tak długo już jestem z wami i nie poznałeś mnie? Kto mnie zobaczył, zobaczył Ojca. Jakże więc możesz mówić: "Pokaż nam Ojca"? Czy nie wierzysz, że ja w Ojcu, a Ojciec jest we mnie? Słów, które do was mówię, nie wypowiadam od siebie samego. To Ojciec będący we mnie spełnia swoje dzieła. Wierzcie mi, że ja w Ojcu, a Ojciec jest we mnie. A jeśli nie, to wierzcie ze względu na te dzieła. O tak, zapewniam was: jeśli ktoś uwierzy we mnie, to dzieła, które ja spełniam, i on spełniać będzie, a nawet większe od nich spełni, bo ja idę do Ojca. I o cokolwiek poprosicie w imię moje, spełnię to, tak aby Ojciec dostąpił chwały w Synu. Ilekroć o cokolwiek poprosicie w imię moje, ja to spełnię (J 14,7-14)

Tajemnica Boga jedynego w Trójcy Osób. Mówiąc o jednej Osobie jednocześnie mówimy i dotykamy pozostałe dwie Osoby. Bo wszystkie są ściśle, doskonale zjednoczone idealną miłością. Jak to pojąć, gdy w naszej słabości nie umiemy kochać perfekcyjnie?
Jednak możemy dotknąć tę Tajemnicę naszą wiarą. Dlatego Jezus wzywa swoich uczniów do wierzenia. Jest to zaproszenie do wiary.
A kto uwierzy, doświadczy wielkich dzieł Bożych. Stanie się ich uczestnikiem. A poprzez jego wiarę (wyrażonej w ufnym kontakcie z Bogiem; m.in. w modlitwie) także inni doświadczą cudów ojcowskiej miłości Jahwe.

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Widząc Syna widzimy i Ojca. To trudna wiara i dla umysłu naszego nie jest to proste. Jak bowiem jeden Bóg może być trzech osobach. A jednak… Poprzez działania Nauczyciela możemy nie tylko uczyć się jak w życiu postępować, ale również możemy dostrzec jak Bóg okazuje swoje miłosierdzie i miłość ludziom, w tym każdemu z nas.
Pozdrawiam
Kasia

Anonimowy pisze...

"Uwierzcie Mi, że Ja jestem w Ojcu, a Ojciec we Mnie "(J14,11)

Jezus jest we mnie, a ja w Nim. Tak, tę prawdę potrzebuję przyjmować z większą wiarą, głębiej ją sobie uświadamiać i żyć w jej świetle. Trwając w takiej jedności z Jezusem, wszystko co uczynię będzie przez Niego błogosławione, to Jezus będzie działał przeze mnie i we mnie. Będę starała się odnawiać w sobie tę wiarę, że jednocząc się z Jezusem, jednoczę się z Ojcem i z Duchem Świętym, zanurzam się w moim Bogu, a On sobą przenika i napełnia mnie.
Maria