środa, 20 marca 2013

Prawdziwa Prawda




Zaczął więc Jezus głosić do tych Judejczyków, którzy Mu wierzyli: "Jeśli wytrwacie w mojej nauce, będziecie naprawdę moimi uczniami i poznacie prawdę, a prawda wolnymi was uczyni". Odpowiedzieli Mu: "Jesteśmy potomstwem Abrahama! Nigdy nie byliśmy niczyimi niewolnikami! Jakże Ty możesz mówić: "Wolnymi się staniecie"?" Jezus im odpowiedział: "O tak, zapewniam was, że każdy, kto grzech popełnia, jest niewolnikiem grzechu. Niewolnik nie przebywa w domu na stałe, syn na stałe przebywa. Jeśli zatem Syn wolnymi was uczyni, będziecie naprawdę wolni. Wiem, że jesteście potomstwem Abrahama; jednak chcecie mnie zabić, bo moje słowo nie znajduje w was miejsca. Co zobaczyłem u Ojca, głoszę, a wy czynicie, co usłyszeliście od [waszego] ojca". Na to Mu powiedzieli: "Abraham jest naszym ojcem!". A Jezus im rzekł: "Gdybyście byli dziećmi Abrahama, czyny Abrahama byście spełniali. A tymczasem chcecie mnie jako człowieka zabić, bo prawdę wam powiedziałem, którą usłyszałem od Ojca. Tego Abraham nie czynił. Wy spełniacie czyny waszego ojca". Odpowiedzieli Mu: "My nie z cudzołóstwa się narodziliśmy, jednego mamy Ojca: Boga!". Jezus rzekł im na to: "Gdyby Bóg był waszym Ojcem, miłowalibyście mnie, bo ja od Ojca wyszedłem i przybywam. Nie od siebie samego przyszedłem, lecz On mnie posłał (J 8,31-42)

Być uczniem Jezusa to trwać w Jego nauczaniu wyzwalającej prawdy. Dzisiejszy człowiek krzyczy i żąda wolności. A im więcej tego krzyku, tym więcej zniewolenia, bo często wolnością nazywa się to, czym ona nie jest. Szuka się jej poza prawdą, którą przynosi jedynie Ewangelia.
Zabić w sobie Ewangelię, to zabić Jezusa, wraz z darem wolności i prawdy jaki przynosi. Przyszedł na świat aby dać świadectwo Prawdzie. Wolność polega na wyborze, decyzji, wybraniu takiej lub innej drogi. Ewangelia zawsze pozostawia wolny wybór człowiekowi. Ale również informuje, iż za każdym wyborem kryje się odpowiedzialność za niego, że każdy przynosi jakieś owoce, że wybór może przynosić zyski lub straty. Również w sferze duchowej.
Chrześcijan prowadzi do prawdy Duch Chrystusowy, który jest Duchem Prawdy. On pomaga właściwie wybierać. Jednak potrzeba być dyspozycyjnym wobec Jego mocy. Taką otwartość rodzi ufna, dziecięca modlitwa. Prawdę bowiem poznaje się na klęczkach, a nie na rewolucyjnych barykadach i nie z pięknych sloganów na łopoczących sztandarach.

Brak komentarzy: