wtorek, 29 czerwca 2010

Wspinaczka skałkowa


       I ja ci oświadczam, że ty jesteś Piotrem, [Skałą], i na tej skale będę budował mój Kościół, a oddziały piekła go nie przemogą. Dam ci klucze królestwa niebieskiego i jeśli coś zwiążesz na ziemi, będzie związane w niebie, a jeśli coś rozwiążesz na ziemi, będzie rozwiązane w niebie" (Mt 16,18-19)

 

Kefas. Skała. Piotr. Człowiek nie pozbawiony ludzkich wad. Impulsywny, raptowny, borykający się ze swoją wiarą, czasem wątpiący. I taką osobę Chrystus wybiera na klucznika swojego Kościoła. Nazywa go skałą! To wynik zaufania, jakie złożył w nim Boży Syn. Kredyt zaufania związany z wielką odpowiedzialnością za kształt wspólnoty wierzących.

Każdy z chrześcijan został obdarzony podobnym zaufaniem ze strony Boga. I podobnym do Piotrowego zadaniem dawania świadectwa nauczaniu Pana. Każdy z nas może powiedzieć: „Ja jestem Kościołem!”. Deklarując jednak to, nie można nie starać się przezwyciężać ludzkich pokus oraz słabości, by bardziej stawać się uczniem Jezusa. Czyli kimś, kto buduje swoje życie na skale wiary, nadziei i miłości.


Brak komentarzy: