czwartek, 16 lipca 2020

Ciężarowiec





W owym czasie Jezus przemówił tymi słowami: Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię. Weźcie moje jarzmo na siebie i uczcie się ode Mnie, bo jestem cichy i pokorny sercem, a znajdziecie ukojenie dla dusz waszych. Albowiem jarzmo moje jest słodkie, a moje brzemię lekkie (Mt 11,28-30)

     Uniwersalne wezwania dla każdego człowieka. Każdy bowiem ma swój ciężar i swoje trudy. Chrystus wypełnia je swoją obecnością. To zbawcza rzeczywistość, która dokonuje się w człowieku, kiedy przyjmie ją wolnym sercem. Trud i ciężar nie zniknie. Ale zmieni się jego postrzeganie. Stanie się słodki i lekki.
     Uczniowie uczą się tego od Nauczyciela. To nie teoria, lecz codzienna praktyka. Dlatego, by wytrwać, potrzeba nieustannej obecności Zbawiciela. Szukaj jej, proś o nią, żyj nią, raduj się. Żaden ciężar cię nie przygniecie. Jezus już go za ciebie poniósł na Golgotę. Słodkie drzewo krzyża zniszczyło wszystko, co przygniata człowieka.

Brak komentarzy: