środa, 15 maja 2013

Uświęceni





Ja już nie będę na świecie, a oni będą na świecie, ja bowiem idę do Ciebie. Ojcze święty, zachowaj ich w moim imieniu, które mi dałeś, aby jak my jedno byli. Gdy byłem z nimi, ja ich zachowywałem w imieniu Twoim, które mi dałeś, i ustrzegłem ich. Żaden z nich nie zginął - z wyjątkiem owego syna zatracenia - i tak wypełniło się Pismo. Teraz idę do Ciebie i to mówię na świecie, aby mieli w sobie moją radość pełną. Ja przekazałem im Twoją naukę, a świat zaczął ich nienawidzić, bo oni nie są ze świata, jak i ja nie jestem ze świata. Nie proszę, abyś ich zabrał ze świata, lecz żebyś ich zachował od zepsucia. Oni nie są ze świata, jak i ja nie jestem ze świata. Poświęć ich dla prawdy. Prawdą jest Twoje słowo. Jak mnie posłałeś na świat, tak i ja na świat ich posłałem. Za nich ja siebie poświęcam, aby i oni byli poświęceni dla prawdy (J 17,11-19)

Rozmowa Jezusa; Jego modlitwa do Ojca, jest pełna miłosnej troski o uczniów. Chrystus czuje się odpowiedzialny za posłanych w Jego imię, by nieść światu Dobrą Nowinę o Królestwie. Dobrze wie, o czym sam mówi, iż doświadczą oni losu podobnego do Jego: będą nierozumiani, wyśmiewani, posądzani, prześladowani. Będą wreszcie umierali w wypełnianiu swojej misji.
Pomoc Ojca jest niezbędna, ażeby wytrwać w tym wszystkim z godnością, by ustrzec w sobie wiarę oraz miłość. Napięcie pomiędzy życiem światowym a życiem ewangelicznym jest stale obecne w życiu każdego ucznia. Uświęcenie w prawdzie, to uświęcenie w Duchu Prawdy, który naucza całej prawdy. Jakiej? Tej zawartej w nauczaniu Jezusa, który sam jest Prawdą objawiającą w pełni Ojca.
Jesteśmy uświęceni więc w Prawdzie. Lecz czy rzeczywiście bez reszty chcemy się dla niej poświęcać?

2 komentarze:

Unknown pisze...

Życ w prawdzie to tak jakby nie musiec sie poswiecać.

Anonimowy pisze...

Nauczyciel kieruje słowa swe do Ojca za uczniów. Wie przecież, że życie tutaj wymaga od nas wyrzeczenia się świata. W Ewangelii Janowe ów „świat” odczytuję nie jako pagórki i morza.. ale jako ludzi, którzy nie chcą uznać Prawdy. Dlatego też, ci którzy wierzą w Słowo Jego nie są z tego świata. Czasem człowiek zbratałby się ze światem by ulżyć swoim zmaganiom, czasem zerwałby z drogą prowadzącą ku Niemu. Pokusa jest wielka.. ale ten kto chce żyć w Prawdzie.. nie podda się.
kasia