niedziela, 19 maja 2013

Pomoc ratunkowa





Jeśli mnie będziecie miłować, zachowacie moje przykazania; a ja poproszę Ojca, i da wam innego Rzecznika, aby zawsze był z wami. Jezus odrzekł: "Jeśli ktoś będzie mnie miłował, przestrzegać będzie mojej nauki. Ojciec mój także będzie go miłował, i przyjdziemy do niego, i mieszkanie u niego sobie uczynimy. Kto mnie nie będzie miłował, nie będzie przestrzegał moich nauk; a nauka, którą słyszycie, nie jest moja, lecz Tego, który mnie posłał: Ojca. To wszystko wam powiedziałem, będąc z wami. Ów Rzecznik natomiast, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was o wszystkim pouczy i przypominać wam będzie wszystko, co ja wam powiedziałem (J 14,15-16.23-26)

Duch Święty; Duch Chrystusowy, jest Duchem miłości. Nie może być inaczej, gdyż pochodzi od Boga Miłości i Jego Syna, wcielenia tejże miłości.  To Rzecznik, uobecniający w Kościele jedynego Boga Jahwe.
Nauka Jezusa, wierne życie programem Ewangelii nie jest łatwe. Jednak obecność Ducha stanowi pomoc dla wierzących, by sprostać temu zadaniu. Chodząc w świetle Parakleta, możemy prawdziwie miłować, stając się coraz bardziej uczniami Chrystusowymi, autentycznymi świadkami Bożej miłości pośród świata.
Bóg nie tylko daje wskazania, by godziwie żyć, ale ofiarowuje swoją pomoc w realizacji dobra w życiu. 

Brak komentarzy: