czwartek, 16 maja 2013

Jednia





A nie tylko za tymi tu proszę, lecz i za tymi, którzy dzięki ich słowu uwierzą we mnie, aby wszyscy jedno byli, jak Ty, Ojcze, we mnie, a ja w Tobie, aby i oni w nas byli, tak by świat uwierzył, że Ty mnie posłałeś. Ja także chwałę, którą mi dałeś, im przekazałem, aby jedno byli, jak my jedno. Ja w nich, a Ty we mnie, aby w pełni byli doprowadzeni do jedności, tak by świat poznał, że Ty mnie posłałeś i że ich umiłowałeś, tak jak mnie umiłowałeś. Ojcze, według tego, co mi dałeś, chcę, aby i oni byli ze mną tam, gdzie ja jestem, tak by oglądali mą chwałę, którą mi dałeś, bo umiłowałeś mnie przed założeniem świata. Ojcze sprawiedliwy, świat Cię nie poznał, lecz ja Ciebie poznałem, i oni poznali, że Ty mnie posłałeś. Pozwoliłem też im poznać Twoje imię i będę im dawał poznać, aby miłość, którą mnie umiłowałeś, była w nich, a także ja w nich (J 17,20-26)      

Doskonała jedność wewnątrz Trójcy stanowi dla ludzi zaproszenie do budowania w życiu konkretnego modelu jedności. Modlitwa Jezusa jest nie tylko pokazaniem modelu jedności opartego na miłości wzajemnej, ale również prośbą o jedność uczniów, skierowaną do Boga.
Budując jedność pomiędzy nami, jednocześnie budujemy miłość z Bogiem jedynym w troistości Osób. 

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

Rodzicielstwo to ciągła troska o dzieci. I nie ważne czy dzieci są blisko, czy daleko, czy są małe czy już dorosłe. I tak wciąż będziemy się o nie martwić i troszczyć. Nawet jak pójdą już swoją drogą… to przecież o nich się nie zapomina. I podobnie Nauczyciel. Troszczy się o nas i martwi nawet gdy ( a może szczególnie wówczas) gdy rozrabiamy i usiłujemy ułożyć własny plan życia.
kasia